منوی اصلی
پوکی استخوان
  • مدیر مجله شنبه 13 اردیبهشت 1399 01:54 ب.ظ نظرات ()

    به گزارش خبرگزاری مهر، باقر لاریجانی، روز پنج شنبه در سمپوزیم تازه های استئوپروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیماری استئوپروز را یکی از بیماری های مهم در سنین بالا خواند و گفت: این بیماری ناشی از اشکالات سیستماتیک استخوانی است که منجر به افزایش شکستگی استخوان ها، خصوصا در لگن، مچ و ستون فقرات می شود. 

    آخرین ویرایش: شنبه 13 اردیبهشت 1399 01:55 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله سه شنبه 13 اسفند 1398 12:38 ب.ظ نظرات ()

    یک فوق تخصص ارتوپدی در خصوص عوامل موثر در بروز پوکی استخوان و راه‌های جلوگیری از بروز این عارضه به ارائه نکاتی پرداخت.

    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله سه شنبه 1 بهمن 1398 02:57 ب.ظ نظرات ()
    کارشناس اداره کنترل بیمای‌های عضلانی _ اسکلتی وزارت بهداشت، با تاکید بر نقش مصرف کلسیم در رژیم غذایی خانواده‌ها، گفت:مصرف ویتامین D، لبنیات و ... به کاهش عوارض ناشی از پوکی استخوان کمک می‌کند.

    دکتر فاطمه حاج ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیماری پوکی استخوان به عوامل متعددی وابسته است، گفت: رنگ پوست، نژاد، سن، بیماری‌ زمینه‌ای، مصرف دارو، عوامل محیطی، وراثت، تغذیه و... از عوامل موثری است که خطر پوکی استخوان را بالا می‌برد. به طور مثال پوکی استخوان در سفید پوستان بیش‌ از سیاه پوستان و در زنان بیش‌از مردان شایع است. 

    آخرین ویرایش: سه شنبه 1 بهمن 1398 02:58 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله یکشنبه 17 آذر 1398 09:18 ق.ظ نظرات ()

    ایسنا/اصفهان پوکی استخوان، نوعی بیماری است که با نشانه‌هایی مانند چگالی پایین مواد معدنی و ترکیبات بیوشیمی در بافت استخوانی مشخص می‌شود که برای آگاهی همگانی از این بیماری و راه‌های پیشگیری از آن توسط سازمان بهداشت جهانی روز 20 اکتبر برابر با 28 مهر به نام "روز جهانی پوکی استخوان" نام‌گذاری شده است.

    مطب دکتر فقط 15 صندلی برای نشستن دارد و بقیه در گوشه اتاق انتظار و راهرو بیرون مطب ایستاده‌اند و به مرور زمان تعداد بیماران چهار مطب هم اضافه می‌شود و برخی که نوبت از قبل ندارند باید تا ساعت 21 منتظر بمانند. منشی می‌گوید این وضعیت هر روز مطب است چون ما چیزی از پوکی استخوان و آرتروز و راه‌های پیشگیری از آن را نمی‌دانیم.

    مردی که دهه پنجم زندگی را سپری می‌کند در گفت‌وگو با ایسنا،گفت: بیش از 30 سال از عمرم را به عنوان رفتگر از ساعت پنج صبح تا دو بعدازظهر در سرمای استخوان سوز زمستان و گرمای طاقت‌فرسای تابستان در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر خدمت کردم، اما امروز دچار انواع بیماری شده‌ام.

    آخرین ویرایش: یکشنبه 17 آذر 1398 09:19 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله یکشنبه 12 آبان 1398 03:08 ب.ظ نظرات ()

    محققان آمریکایی مطالعاتی انجام داده‌اند که می‌تواند راهی جدید برای درمان بیماری "پوکی استخوان" باشد.

    به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان به تازگی موفق به تغییر ژنتیکی موش‌های ماده شدند و با استفاده از تغییر نورون‌های مغزی، استخوان‌های آن‌ها را مستحکم و قوی‌تر کردند.

    این پروژه تحقیقاتی می‌تواند اولین گام برای ابداع روش درمانی جدیدی برای بیماری پوکی استخوان در زنان باشد.


    آخرین ویرایش: یکشنبه 12 آبان 1398 03:09 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله پنجشنبه 14 اسفند 1393 08:10 ق.ظ نظرات ()

    سبزیجات

    می‌خواهیم یک راز کوچک را با شما درمیان بگذاریم: برای ساخت استخوان‌های قوی و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان، علاوه بر مصرف لبنیات، راه دیگری نیز وجود دارد.

    یک بررسی تحقیقی جدید که در مجله بین المللی پوکی استخوان منتشر شد، نشان می‌دهد که ترکیبات طبیعی موجود در میوه‌ها و سبزیجات به نام نمک‌های پتاسیم قلیایی، با کاهش سرعت تحلیل یا تجزیه استخوان و کاهش میزان کلسیمی که از طریق ادرار دفع می‌کنید، می‌توانند استخوان‌های قوی بسازند.

    آخرین ویرایش: پنجشنبه 14 اسفند 1393 08:11 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله پنجشنبه 30 بهمن 1393 10:19 ق.ظ نظرات ()

    میوه و سبزیجات

    سلامت استخوان برای همه سنین، به ‌ویژه برای سالمندان که شکستگی استخوان می‌تواند تهدیدی برای زندگی‌اشان باشد، یک نگرانی جدی محسوب می‌شود. سلامت استخوان اغلب برحسب تراکم تعریف می‌شود، زیرا هر چقدر استخوان‌ها متراکم‌تر باشد حاکی از قوت استخوان‌هاست.

    آخرین ویرایش: پنجشنبه 30 بهمن 1393 10:20 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله یکشنبه 19 بهمن 1393 12:09 ب.ظ نظرات ()

    کلسیم

    کلسیم یکی از عناصر شیمیایی است که برای موجودات زنده از جمله انسان، حیاتی می‌باشد. نشانه‌ی شیمیایی کلسیم “Ca” است. کلسیم در بسیاری از غذاها یافت می‌شود. ما نیاز به مصرف مقدار مشخصی از کلسیم برای ساختن و حفظ استخوان‌های قوی و ارتباطات سالم بین مغز و قسمت‌های مختلف بدن داریم.‌

    آخرین ویرایش: یکشنبه 19 بهمن 1393 12:09 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله شنبه 18 بهمن 1393 10:01 ق.ظ نظرات ()

    ویتامین بی12

    میزان پایین ویتامین B12 در بدن شما، ممکن است بر سلامت استخوان‌هایتان تاثیر منفی بگذارد. استخوان یک ماتریس پیچیده از پروتئین‌های لیفی همبند مانند کلاژن و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است.

    بسیاری از جنبه‌های رژیم غذایی شما در حفاظت از سلامت استخوان‌ها نقشی ایفا می‌کنند. از جمله مصرف کافی کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و ویتامینهای C B6، B12، D، K.

    آخرین ویرایش: شنبه 18 بهمن 1393 10:02 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic